Nowosci Oprogramowanie Odsylacze Pomoc Zamow! Dodaj nowe informacje!
amiga.com.pl
[Allegro.pl - a co Ty dziś sprzedałeś?]
Menu
Twoja reklama na naszych stronach! Więcej...
Jesteś tu anonimowo. Zaloguj się
 Matay vs Elbox
  Nadesłane przez: Carlos, 2001-05-27, godz. 13:37:14
Rosn?ca konkurencja na "rynku" mostków PCI, nie do ko?ca podoba si? wszystkich uczestnikom zabawy. Na stronach firmy Matay, producenta mostka Prometheus, znajdziecie oficjalne o?wiadczenie firmy, dotycz?ce listu z konkurencyjnego Elboxu (producenta Mediatora) do Fabio Trotta, recenzenta Prometeusza dla serwisu NoRiscNoFun. Zainteresowanych ow? (pozytywn?) recenzj?, odsy?amy tutaj (tekst po niemiecku).

Lista komentarzy  Wszystko bez wątków   Dodaj
 [4710] Dobra rada wujka Merde ;)
  2001-05-27 o godz. 15:23:29 Merde odpowiada na njusa
  Wysłany z 62.148.86.* via ---
Krashan, jak tylko zaczniesz projektowa? kart? G3/G4 do Promka, lepiej poinformuj o tym fakcie publik?. Inaczej panowie z Elboxu powiedz?, ?e skopiowa?e? ich rozwi?zania z Sharka PPC ;)
Odpowiedz na ten komentarz
 [4711] Dla mi?o?ników poezji elboksowej
  2001-05-27 o godz. 15:46:06 Wujek Dobra Rada odpowiada na njusa
  Wysłany z *.man.bialystok.pl via ---
Wszystkim fanom literackiego j?zyka angielskiego panów z Elboxu przedstawiam mo?liwie jak najdok?adniejsze t?umaczenie listu, który tak zamiesza?. Nieobeznani z j?zykiem Trz?s?cego Dzid? i Jasia Fasoli mog? si? teraz zaznajomi? z nowymi trendami w pisaniu donosów. Przypominaj? si? stare, dobre czasy.
Z ?yczeniami dalszego owocnego sadzenia choinek,
Wujek Dobra Rada.

Od: Elbox
Do: Fabio Trotta
Temat: Ostrze?enie


Drodzy Panowie,

Dzisiaj, w stronie http://www.trotta.de/club/heart/prome.html opublikowano test dla karty Prometeusz.

W tym te?cie, sterowniki dla karty Prometeusz by?y ocenione jako "sehr gut."

Mamy informacje, ?e jedyne sterowniki dla kart graficznych jakie maj? projektanci Prometeusza, to te sterowniki Voodoo, które przygotowali programi?ci Elboxu. Nigdy nie licencjonowali?my ani nie autoryzowali?my u?ywania, ani przepracowania co wi?cej, ?adnych sterowników do u?ycia z kart? Prometeusz. Jak zapewne wiecie, dystrybucja z?amanego oprogramowania jest we wszystkich europejskich krajach przest?pstwem (ciekawe czy w Albanii te?? - przyp. t?um.).

Jednak?e, o ile test by? napisany bez dzia?aj?cej karty graficznej (chyba go nie przeczyta? nawet, w tescie jak byk stoi "Voodoo3", nie trzeba zna? niemieckiego - przyp. t?um.) lub jedynie na podstawie o?wiadczenia producenta (test na podstawie o?wiadczenia? co? panie z Elboxu ?pa?? ja te? chc?! - przyp. t?um.), prosz? natychmiast wyja?ni? t? sytuacj? na stronie testowej.

Urz?dzenie Prometeusz zosta?o wykonane przez pana Grzegorza Kraszewskiego, który jest zaanga?owany w przygotowanie testu naszego Mediatora PCI 1200 od listopada 2000 - jako Redaktora (tak napisali, co ja za to mog? ;) - przyp. t?um) magazynu EXEC (a magazyn si? eXec nazywa, Elbox nie wie gdzie reklamy publikuje - przyp. t?um.). Wewn?trz czynno?ci przygotowawczych do testu, pan Grzegorz Kraszewski cieszy? si? szczegó?ami specjalnego wsparcia technicznego Mediatora PCI. Pan Grzegorz Juraszek by? redaktorem naczelnym tego samego magazynu do marca 2001.

Z powa?aniem
Mariusz Wloczysiak
ELBOX COMPUTER, wydzia? prasowy
Odpowiedz na ten komentarz
 [4715] errata
  2001-05-27 o godz. 17:46:16 Carlos odpowiada na #4711
  Wysłany z *.geek-stuff.com via ---
tak gwoli, jak kto? jeno rosyjski zna: "sehr gut" to po krzy?acku "bardzo dobre" ;-)
Odpowiedz na ten komentarz
 [4712] lekkie przegiecie
  2001-05-27 o godz. 15:46:10 juha odpowiada na njusa
  Wysłany z *.tnet.pl via ---
j.w.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4713] Dla tych co wol? na kolorowo
  2001-05-27 o godz. 15:48:45 Grzegorz Juraszek odpowiada na njusa
  Wysłany z *.man.bialystok.pl via ---
Pod sznurkiem http://www.matay.pl/PLanons.html mo?na znale?? ten sam tekst w HTMLu.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4714] Z reka w nocniku
  2001-05-27 o godz. 17:27:45 Pepe odpowiada na njusa
  Wysłany z *.torun.sdi.tpnet.pl via ---
Elbox nie dba o polskich klientow a teraz robi darmowa reklame Matayowi na zachodzie, bo jak widac Prometeusz obroni sie sam. Osobiscie szanuje Elbox za wiele ciekawych rzeczy do Amigi ale w dzisiejszych czasach produkowanie elektroniki to nie wszystko. Jak sie nie zadba o pozytywny wizerunek firmy - strona WWW, informacje po polsku, ceny itp mozna spaprac najlepszy produkt niechecia klientow, ktorzy zniecheceni wieloma latami takich doswiadczen moga nawet z samej ciekawosci kupowac u malo znanej konkurencji, ktora jak sie okazuje zaczyna byc bardzo przyjazna dla potencjalnego klienta. Jak sie ma marketing do d... i na dodatek caly czas sie uwaza za pepek amigowego swiata mozna sie z czasem obudzic z reka w nocniku. A nocnik ten jak na razie nazywa sie Matay :)))
Odpowiedz na ten komentarz
 [4716] Syndrom
  2001-05-27 o godz. 20:20:19 Jacek Miklasiewicz odpowiada na #4714
  Wysłany z *.poznan.cvx.ppp.tpnet.pl via ---
A to wszystko niewa?ne.... ja to nazywam syndromem RU-PI-KA, a wy?
Odpowiedz na ten komentarz
 [4718] was?
  2001-05-27 o godz. 21:03:13 Merde odpowiada na #4716
  Wysłany z 62.148.86.* via ---
A my nie wiemy co to jest ten ca?y syndrom RU-PI-KA, i obja?nienia potrzebujemy.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4727] RU-PI-KA
  2001-05-28 o godz. 11:39:14 Plexa odpowiada na #4718
  Wysłany z 212.244.106.* via ---
objasniam wiec: Syndromem RU-PI-KA nazywamy potocznie syndrom psa ogrognika, aczkolwiek jest to zagadnienie badziej skomplikowane i polega na denuncjacji (RU) konkurencji do producenta jesli dokona ona sprzedazy w atrakcyjnej cenie. Syndrom ten objawia sie rownie? bezmyslnym (PI) wydzwanianiem do konkurencji i podawaniem si? za klienta aby wybada? ceny... (szczególnie ?mieszne jest je?eli dzwoni si? z firmowej komórki na komórk? firmow? i wy?wietlana jest identyfikacja rozmówcy) no i ostatnie - (KA) zupe?ny brak honoru. S?owem RU-PI-KA

czy to jasne
Odpowiedz na ten komentarz
 [4717] Chociaz raz jestem zadowolony...
  2001-05-27 o godz. 20:23:51 Pawel Filipczak odpowiada na njusa
  Wysłany z *.man.bialystok.pl via ---
Tia. Nareszcie jestem bardzo zadowolony z poczynan elboxu. Dziekuje panowie, ze do tej pory (27 Maja 2001) nie przyslaliscie mi SDK do Mediatora bo zapewne wyladowal bym w sadzie za:
- kontakty na IRCu z Panem Kraszewskim i domniemane przekazywanie tajnych informacji zapewne zawartych w Mediatorowym SDK;
- kontakty na IRCu z Panem Juraszkiem;
- kontakty na IRCU z Panem Dab-Mirowskim;
- kontakty z Fabio Trotta;
- za przeczytanie eXeca;
- za odpalanie klienta IRC na karcie Voodoo3 wsadzonej w mediatora i komunikowanie sie z wyzej wymienionymi osobistosciami dzieki sterownikom elboxu;
- za wyswietlanie w TaskiSMS bannera reklamujacego Promoteusza;

I to by bylo na tyle. Zapobiegawczo oswiadczam: z wyzej wymienionymi ludzmi kontaktowalem sie nie majac zadnych dodatkowych pakietow dotyczacych produktow elboxu. Panom tym nie przekazywalem zadnych informacji dotyczacych mediatora.

Takze teraz jestem spokojny, ze jak elbox wreszcie wysle (oby w tej dekadzie) mi mediatorowe sdk, nie wyladuje w sadzie.

Odpowiedz na ten komentarz
 [4720] Nie chc? straszy?...
  2001-05-27 o godz. 23:10:12 Grzegorz Juraszek odpowiada na #4717
  Wysłany z *.man.bialystok.pl via ---
Mo?e by? du?o gorzej. Znam osobi?cie par? setek amigowców, a jeszcze troch? z sieci. Ciekawe czy dostaniemy wspóln? cel? (tylko gdzie s? takie przestronne?), czy ka?dy "jedynk?". Jakby co, to ja bior? prycz? z daleka od sraczyka, zaklepane!
Odpowiedz na ten komentarz
 [4721] Te? mi co?
  2001-05-27 o godz. 23:25:54 Brat Pit odpowiada na #4720
  Wysłany z *.man.bialystok.pl via ---
To pestka. Zobaczcie lepiej http://www.elbox.pl i kto jest w?a?cicielem firmy. Przecie? to spisek! Najpewniej ogólno?wiatowy, a mo?e nawet si?ga dalej. Powiem wi?cej: Wielki Brat te? ma na nazwisko Kraszewski!
Odpowiedz na ten komentarz
 [4722] To napewno spisek
  2001-05-28 o godz. 01:01:30 ?yczliwy odpowiada na #4721
  Wysłany z *.man.bialystok.pl via ---
Tu zbie?no?? jest wi?ksza!

Wielki Brat Krashana to w?a?nie Krzysztof Kraszewski!!!

Pewnie wsporniki do promka i tak El-box robi.....

Odpowiedz na ten komentarz
 [4724] Re: To na pewno spisek
  2001-05-28 o godz. 08:59:52 Grzegorz "Krashan" Kraszewski odpowiada na #4722
  Wysłany z *.man.bialystok.pl via ---
Tak, mój brat ma na imi? Krzysztof, z tym, ?e ma 16 lat i wygl?da troch? inaczej ni? na tym zdj?ciu...
Odpowiedz na ten komentarz
 [4728] Temat (tylko z sensem):
  2001-05-28 o godz. 11:43:16 Plexa odpowiada na #4722
  Wysłany z 212.244.106.* via ---
To jest nic .... zobaczcie tutaj:
http://www.elbox.com.pl/
i co?
Odpowiedz na ten komentarz
 [4732] ?
  2001-05-28 o godz. 14:38:16 wiedzma odpowiada na #4728
  Wysłany z 212.160.130.* via ---
Ale jaja... przepraszam - dzwonki. I kto ?mia? twierdzi? ?e Elbox nie ma polskiej strony?
Odpowiedz na ten komentarz
 [4739] Elbox...
  2001-05-28 o godz. 19:30:23 Pawel Filipczak odpowiada na njusa
  Wysłany z *.man.bialystok.pl via ---
Proponuje zagladnac sobie na strone elboxu, a dokladniej do dzialu sprzedazy. Oto odpowiedni link. Nie wiem jak wy, ale ja sadze, ze Rosja to ma calkiem inna flage. No chyba, ze driver elboxy wyswietla u mnie zle kolory.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4744] Flagi...
  2001-05-28 o godz. 23:08:56 Carlos odpowiada na #4739
  Wysłany z *.geek-stuff.com via ---
Oj, juz sie tak nie czepiajcie. Czerwony, zielony. Co za roznica ;-) Tu zas stosowny sznurek, jakby kto chcial popatrzec na flagi roznych krajow, i poprawic co nieco u siebie.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4746] Kabelek
  2001-05-29 o godz. 09:33:48 Aragorn odpowiada na #4739
  Wysłany z *.cyfronet.krakow.pl via ---
Albo Ci sie kabalek uwalil :)))
Odpowiedz na ten komentarz
 [4740] ja sie nie wstydze
  2001-05-28 o godz. 20:25:04 Krzysztof Ka??basiak odpowiada na njusa
  Wysłany z *.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl via ---
wymiany pogladow, ale zeby publicznie prac brudy? Nie wiem jak to z tymi sterownikami bylo, ale (nie wierze, zeby Krashan wykorzystal prace elboxowych programistow) moga panowie z Elboxu miec watpliwosci, skoro Grzegorz wspolpracowal z nimi, a pozniej zrobil cos "od siebie". Z tym, ze najpierw jednak byla Akcja Pomocy Krashanowi przy wymyslaniu mostka dla 1200tki i jakby ktos byl zlosliwy, to wyciagnal by przeciwko Elboxowi zarzut, ze przejeli pomysl i dzieki lepszemu zapleczu zrobili Mediatora, a Krashan musial zrezygnowac. Itd, itp. Jeszcze tylko przypomne, ze Elbox dziala od dosc dawna i zdarzaja nu sie obsuwy, a Matay mial juz jedna, wypuszczenie Prometeusza opoznilo sie. Pozyjemy zobaczymy. Zycze Matayowi, zeby po kilku latach dzialania klienci byli zadowoleni.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4741] Akcja pomocy
  2001-05-28 o godz. 22:08:01 Grzegorz Juraszek odpowiada na #4740
  Wysłany z *.man.bialystok.pl via ---
Jaka akcja pomocy? Wydawa?o mi si?, ?e wystarczaj?co jasno napisali?my to wszyscy trzej, ?e Krashan ?adnej pomocy od Elboxu nigdy nie dosta?, a wr?cz odwrotnie (o ile mo?na odpowiadanie na pytania o jego AmiPCI nazwa? pomoc?, tu bym z nadinterpretacj? nie przesadza?).
Odpowiedz na ten komentarz
 [4743] Akcja pomocy
  2001-05-28 o godz. 22:23:32 narg odpowiada na #4741
  Wysłany z 195.205.253.* via ---
Wsparcie dla Krashana by?o... tyle ?e nie ze strony Elboxu. Kiedy? by?a akcja zbierania pieni??ków na dysk dla polskiego mirroru aminetu, kiedy to nie wypali?o fundusze (chyba) trafi?y w?a?nie do Krashana. Chyba Jobo b?dzie najbardziej w temacie.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4763] Pomoc dla Krashana
  2001-05-29 o godz. 18:22:23 Grzegorz Juraszek odpowiada na #4743
  Wysłany z *.man.bialystok.pl via ---
Nie wiem jak pieni?dze z dysku, ale niektórzy wspierali Krashana finansowo z w?asnej woli. Ja pami?tam, ?e wr?czy?em mu na Xenium na poczet AmiPCI 20 z?, a pó?niej dosta?em rozliczenie z wydania tych (i innych) pieni?dzy emailem. W dodatku widzia?em p?ytk? prototypu na w?asne oczy (jak setka innych osób na RR Meetingu'99), wi?c wiedzia?em na co to posz?o. Ale datki si? sko?czy?y i sko?czy? si? projekt AmiPCI. Nie wyobra?acie sobie nawet ile kosztuje zaprojektowanie mostka takiego jak Prometeusz. Nie jestem upowa?niony do ujawniania takich danych, powiem tylko, ?e po zapoznaniu si? z nimi cena 1000 z? za sztuk? ju? mnie wcale nie dziwi, a rozruch gazety takiej jak "eXec" to przy tym ma?e piwo, chocia? te? wymaga? sporych nak?adów.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4811] Koszty?!
  2001-06-03 o godz. 22:50:53 Koordynator odpowiada na #4763
  Wysłany z *.katowice.sdi.tpnet.pl via ---
Bzdura. A có? takiego kosztownego byîo w projecie Prometeusza który w du?ej mierze bazuje na projekcie amatorskim? Poza przyrzâdami pomiarowymi, jakos nic mi nie przychodzi do gîowy (biorâc pod uwagë, ?e projekt skupia sië wokóî jednego czîowieka). Prawdziwe koszty pojawiajâ sië dopiero w produkcji! A jak sobie z nimi radzi? by je zminimalizowa? powinien widzie? ka?dy kto zabiera sië za produkcjë czy handel (polecam zatrudnienie profesjonalnego ksiëgowego!).
Odpowiedz na ten komentarz
 [4818] Koszty
  2001-06-04 o godz. 09:08:19 Grzegorz "Krashan" Kraszewski odpowiada na #4811
  Wysłany z *.man.bialystok.pl via ---
W?a?nie koszt przyrz?dów pomiarowych okaza? si? zabójczy dla projektu AmiPCI. Nawet dla firmy Matay nie by?a to suma drobna. Oprócz tego koszty wykonania prototypów. Oczywi?cie koszt rozpocz?cia produkcji by? wi?kszy. A co do projektu "amatorskiego" - mam wykszta?cenie wy?sze elektroniczne i spore do?wiadczenie praktyczne, wi?c nie wiem o kim pan mówi "amatorzy". O projektantach p?yt PCI na dwustronnej p?ytce drukowanej?
Odpowiedz na ten komentarz
 [4869] amatorzy
  2001-06-05 o godz. 14:11:31 Kordynator odpowiada na #4818
  Wysłany z *.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl via ---
S?owa "amatorski" u?y?em w my?l definicji jak? wyczyta?em w jednym z komentarzy Grzegorza Juraszka. Chodzi o projekt wykonywany nie przez, czy na potrzeby firmy chc?cej go wykorzysta? w celach komercyjnych. Twój projekt mostka PCI o ile pami?tam powstawa? w "domowych pieleszach". U?ywaj?c s?owa "amatorski" nie mia?em na my?li niskiej jego jako?ci a jedynie warunków w jakich powsawa?.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4899] ple ple
  2001-06-05 o godz. 18:15:11 Gary Bliter odpowiada na #4869
  Wysłany z *.mlab.pg.gda.pl via ---
Cena jest pochodn? jako?ci projektu. Nie ma znaczenia, czy projekt jest wykonywany "przez, czy na potrzeby firmy chc?cej go wykorzysta? w celach komercyjnych", czy te? "w 'domowych pieleszach'". Zarówno firma, jak i osoba prywatna, chc?c uzyska? to samo, musi ponie?? takie same koszty.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4880] Alternatywy 4, odcinek 10 - Profesjonalisci
  2001-06-05 o godz. 16:27:02 Grzegorz Juraszek odpowiada na #4811
  Wysłany z *.man.bialystok.pl via ---
Brawo dla pana eksperta (anonimowego, jakze by inaczej). Ciekaw jestem jak pan ekspert poradzilby sobie z prowadzeniem chociazby budki z lodami (o firmie elektronicznej przez grzecznosc nie wspomne), skoro z polskimi znakami w odpowiednim standardzie nie potrafi. Doradzam zatrudnienie profesjonalnej sekretarki ;-).
Odpowiedz na ten komentarz
 [4747] Kto od kogo...
  2001-05-29 o godz. 09:57:18 Aragorn odpowiada na #4740
  Wysłany z *.cyfronet.krakow.pl via ---
Panowie, zamiast sie gardlowac o to kto od kogo, to moze bez nerwow ale obiektywnie podejsc do sprawy
Prawda jest, ze 'Krashan' opublikowal na sieci projekt, to nic, ze niedorzeczny ale byl. Mniej wiecej w tym samym czasie Elbox opracowal zalozenia mostka dla A1200 (najwiekszy udzial w rynku Amig) i w niedlugim czasie rozpoczal produkcje tegoz.
Nieszczesciem jest to, ze Promek ujrzal swiatlo dzienne, po tym jak Mediator zostal przedstawiony do testow w eXecu, powiazanego z firma Matay, nie wspominawszy o osobie 'Krashana'.
Zatem nie dziwi reakcja Elboxu, iz ma powody sadzic, ze Promek mogl powstac na bazie ogledzin Mediatora. Niestety sytucja jest bardzo niezreczna i generalnie firma Matay jest zmuszona udowadniac, ze nie jest wielbladem mimo, ze wszystko wskazuje, ze moze nim byc.
Zatem niech rynek rozsadzi, ktore rozwiazanie jest lepsze...
Odpowiedz na ten komentarz
 [4748] Powi?zania
  2001-05-29 o godz. 10:41:20 Konrad Bielski odpowiada na #4747
  Wysłany z *.icm.edu.pl via ---

"po tym jak Mediator zostal przedstawiony do testow w eXecu, powiazanego z firma Matay"

eXec ma takie same powi?zania z firm? Matay jak z firm? Elbox. Znam osobi?cie szefostwo jednej i drugiej firmy, podobnie jak znam w?a?cicieli wielu innych firm amigowych z naszego podwórka.

Rzeczywi?cie niezr?cznie si? sta?o, ?e Grzegorz Kraszewski zabra? si? za testowanie Mediatora, niestety, ani ówczesny Naczelny ani ja, nie wiedzieli?my, ?e pracuje On nad innym projektem PCI. A to, ?e nie wiedzili?my nic o projekcie firmy Matay najlepiej ?wiadczy o tym, jakie "mocne" mamy z nimi powi?zania.

Odpowiedz na ten komentarz
 [4758] Powiazania
  2001-05-29 o godz. 13:52:55 Aragorn odpowiada na #4748
  Wysłany z *.krakow.cvx.ppp.tpnet.pl via ---
"ani ówczesny Naczelny ani ja, nie wiedzieli?my, ?e pracuje On nad innym projektem PCI"
W tej sytuacji Grzegorz Kraszewski powinien odmowic testowania Mediatora, jezeli tego nie uczynil, to jego problem.
Nikt nie bedzie sie zastanawial, czy jego rozwiazanie bazuje, czy nie bazuje na testowanym Mediatorze. W Stanach (mozliwe, ze rowniez w Polsce isnieje taka mozliwosc) stosowna firma bez namyslu wystosowalaby pozew o odszkodowanie.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4760] Kto powinien testowa? Mediatora
  2001-05-29 o godz. 16:52:25 Jacek Rzeuski odpowiada na #4758
  Wysłany z 212.160.175.* via ---
Sytuacja wygl?da?a tak: Mediatora mia?em testowa? ja. Niestety zanim go dostali?my do testów skomplikowa?o mi si? mocno ?ycie zawodowe i osobiste a poniewa? by?o pewne, ?e stan ten potrwa par? miesi?cy, to trzeba by?o znale?? kogo? kto wykona test. A1200 nie s? zbyt popularne w?ród redakcji, wi?c sprawa nie by?a prosta. Tym bardziej, ?e musia? to by? kto?, kto wykona test rzetelnie, czyli musi zna? si? nie?le na AmigaOS i hardware. Czyli zosta? Krashan i Szczepan. Ten drugi sprzeda? jednak Amig?, wi?c Krashan zrobi? ten test i wiem, ?e zrobi? go obiektywnie.

Obecnie testowy egzemplarz Mediatora i Voodoo3 siedz? w mojej A1200, do której dorzuci?em te? sieciówk? na RTL8029A a w pogotowiu czeka karta TV na BT878. Czekam te? na MediatorSDK, na który NDA podpisa?em i wys?a?em par? tygodni temu.

Odpowiedz na ten komentarz
 [4762] Pozew?
  2001-05-29 o godz. 17:41:45 Grzegorz "Krashan" Kraszewski odpowiada na #4758
  Wysłany z *.man.bialystok.pl via ---
> Nikt nie bedzie sie zastanawial, czy jego rozwiazanie
> bazuje, czy nie bazuje na testowanym Mediatorze.
> W Stanach (mozliwe, ze rowniez w Polsce isnieje taka
> mozliwosc) stosowna firma bez namyslu wystosowalaby
> pozew o odszkodowanie.

I przegra?aby, bo musia?aby udowodni?, ?e rozwi?zanie bazuje. A ja wiem, ?e nie bazuje...
Odpowiedz na ten komentarz
 [4749] Powoli...
  2001-05-29 o godz. 12:01:37 Rammy odpowiada na #4747
  Wysłany z *.uni.opole.pl via ---
>Prawda jest, ze 'Krashan' opublikowal na sieci projekt, >to nic, ze niedorzeczny ale byl. Niedorzeczny? To ma byc obiektywne podej?cie?? Czy Mediator testowny w magazynie "eXec" by? konstrukcj? dla slotów ZIII? Wydaje mi si?, ?e w chwili wprowadzenia Prometeusza firma Elbox nie mia?a Mediatora dla ZIII. Poprawcie je?li si? myl?.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4751] Niedorzecznosc
  2001-05-29 o godz. 13:26:45 Aragorn odpowiada na #4749
  Wysłany z *.krakow.cvx.ppp.tpnet.pl via ---
Nie mowie, ze Mediator byl dla slotow ZIII tylko, ze owczesne rozwiazanie Grzegorza Kraszewskiego nie bylo zbyt wysokich lotow.
Niestety, rynek dla Amig 4000 nie jest zbyt szeroki (a moze sie myle?), zatem normalnym jest, ze pierwszy komercyjny projekt powstal dla rodziny 1200.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4750] Powoli...
  2001-05-29 o godz. 12:01:44 Rammy odpowiada na #4747
  Wysłany z *.uni.opole.pl via ---
>Prawda jest, ze 'Krashan' opublikowal na sieci projekt, >to nic, ze niedorzeczny ale byl. Niedorzeczny? To ma byc obiektywne podej?cie?? Czy Mediator testowny w magazynie "eXec" by? konstrukcj? dla slotów ZIII? Wydaje mi si?, ?e w chwili wprowadzenia Prometeusza firma Elbox nie mia?a Mediatora dla ZIII. Poprawcie je?li si? myl?.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4757] Kto od kogo
  2001-05-29 o godz. 13:46:11 Grzegorz "Krashan" Kraszewski odpowiada na #4747
  Wysłany z *.man.bialystok.pl via ---
> Prawda jest, ze 'Krashan' opublikowal

Ja mam te? imi? i nazwisko Panie Nikt, którym si? podpisuj? pod swoimi wypowiedziami.

> na sieci projekt, to nic, ze niedorzeczny ale byl.

A co taki ignorant w sprawach elektroniki jak pan mo?e o tym wiedzie?? Zreszt? by? to jedynie wst?pny zarys. Niemniej by? on udost?pniony publicznie i nie jest dla mnie istotne czy Elbox czerpa? z niego inspiracj?.

> Mniej wiecej w tym samym czasie Elbox opracowal
> zalozenia mostka dla A1200

Pó? roku pó?niej.

> i w niedlugim czasie rozpoczal produkcje tegoz.

Czyli pó?tora roku po starcie projektu AmiPCI (III.1999 - IX.2000).

> Nieszczesciem jest to, ze Promek ujrzal swiatlo dzienne,
> po tym jak Mediator zostal przedstawiony do testow
> w eXecu,

Ja tego bym nie nazwa? nieszcz??ciem... ;-).

> nie wspominawszy o osobie 'Krashana'.

Ja wiem, ?e pan majac tylko ksywk? (dowód osobisty wpad? panu do muszli?) uwa?a, ?e inni te? maj? jedynie pseudonimy. Pora si? z tego wyleczy?.

> Zatem nie dziwi reakcja Elboxu, iz ma powody sadzic,

Dowody panie 'Aragorn', dowody...

> ze Promek mogl powstac na bazie ogledzin Mediatora.

Niech pan przestanie robi? z siebie b?azna. Jak si? panu zdaje - co mo?na by?o w Prometeuszu zaprojektowa? na podstawie ogl?dzin? Rozstaw gniazd PCI? Pan sobie nie zdaje sprawy jakie s? ró?nice mi?dzy z??czem Expansion Slot w A1200 a z??czem Zorro III. Ale ignorancja nie jest ?adnym usprawiedliwieniem dla takich tekstów.

> Niestety sytucja jest bardzo niezreczna

By?aby mniej niezr?czna gdyby Elbox publicznie postawi? zagadnienie, a nie rozsy?a? potajemne listy z tego typu aluzjami i gro?bami.

> i generalnie firma Matay jest zmuszona udowadniac,

Udowadnia si? win?, a nie niewinno??.

> wszystko wskazuje, ze moze nim byc.

Wszystko, to znaczy co? Widz?, ?e bezpiecznie si? pan czuje za zas?on? anonimowo?ci, ale tak czy inaczej ?adnen czytelnik serwisu a.c.p. nie traktuje pana powa?nie...

Odpowiedz na ten komentarz
 [4752] Kto od kogo, riposta.
  2001-05-30 o godz. 09:05:38 Aragorn odpowiada na #4757
  Wysłany z *.cyfronet.krakow.pl via ---
A co taki ignorant w sprawach elektroniki jak pan mo?e o tym wiedzie??

Zebys sie' bracie' nie zdziwil...
Ja wiem, ?e pan majac tylko ksywk? (dowód osobisty wpad? panu do muszli?) uwa?a, ?e inni te? maj? jedynie pseudonimy. Pora si? z tego wyleczy?.

Hm.. dostosowuje sie jedynie do panujacego 'tryndu'.
Pan sobie nie zdaje sprawy jakie s? ró?nice mi?dzy z??czem Expansion Slot w A1200 a z??czem Zorro III.

Dziwnie sie sklada ale dokumentacje do obu posiadam...
Wszystko, to znaczy co? Widz?, ?e bezpiecznie si? pan czuje za zas?on? anonimowo?ci, ale tak czy inaczej ?adnen czytelnik serwisu a.c.p. nie traktuje pana powa?nie...

Z wzajemnoscia... szczegolnie jak czytam niektore posty.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4773] ?a?osna ta riposta...
  2001-05-31 o godz. 08:33:10 Grrzegorz "Krashan" Kraszewski odpowiada na #4752
  Wysłany z *.warszawa.sdi.tpnet.pl via ---
> Zebys sie' bracie' nie zdziwil...

Ju? kiedy? panu proponowa?em pochwalenie si? swoimi konstrukcjami. Bez odzewu. Wi?c nie bardzo ma mnie pan czym zadziwi?. A tak przy okazji - co do 'brata' to wsytdzi?bym si? kogo? takiego jak pan w rodzinie...

> Hm.. dostosowuje sie jedynie do panujacego 'tryndu'.

Nie ma to jak dobre t?umaczenie. Uwa?am, ?e zasady dobrego wychowania nakazuj? przedstawi? si?, gdy rozmawia si? z osob?, która przedstawia si? imieniem i nazwiskiem. Ale widz?, ?e zasady takie s? panu obce.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4784] Po chuj ???
  2001-06-01 o godz. 16:37:34 HOLDYS odpowiada na #4773
  Wysłany z *.tu.kielce.pl via ---
Nazwym sie HOLDYS i pytam publicznie po chuj sie klocic ??? Jest Mediator Fajnie .. jest Prometeusz ..bardzo dobrze .. Jest demokracja wiem ...ale po co ciagnac bezsensowne spory Klijent kupi to co mu posmakuje koniec i kropka
Odpowiedz na ten komentarz
 [4792] ... heh.. ja tez nie widze problemu.
  2001-06-02 o godz. 00:14:41 Xms odpowiada na #4784
  Wysłany z *.kielce.cvx.ppp.tpnet.pl via ---
...ale to najmniejszego. Sprawa jest oczywista (i dla mnie, i dla prawnikow, i dla swiatka amigowego - tylko nie dla Elboxu).
Jesli Elbox uwaza, ze Matay ukradl mu pomysl, niech odda sprawe do sadu i udowodni, ze tak bylo w rzeczywistosci (ciezar dowodu). Bedzie mial klopoty z fabrykowaniem "dowodow", ale jesli Krashan mowi prawde (o czym Elbox wie), to przegrana maja w garsci.
Wszelkie komentarze uwazam za zbedne - i popieram Matay'a, ze ostro zareagowal, iz wszelkie pomowienia bedzie rozstrzygal sadownie.
Elbox jest na przegranej, powinien z tego wyciagnac jakies wnioski (nie jest sam na swiecie, ani nawet w Polsce) i pomyslec, jakby wyjsc z twarza. No i wreszcie powinni zatrudnic kogos dobrego w marketingu, kto mialby w reku kawalek wladzy uniemozliwiajacy takie akcje na przyszlosc.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4802] :))))
  2001-06-02 o godz. 21:48:20 HO?DYS odpowiada na #4792
  Wysłany z *.tu.kielce.pl via ---
Marcinku moze ciebie ty chyba konczyles zarzadzanie >? a tak BTW. masz juz jakas AMI ??
Odpowiedz na ten komentarz
 [4855] Re: Dla mi?o?ników poezji elboksowej
  2001-06-05 o godz. 01:45:23 Darek ?mietana [ELBOX] odpowiada na njusa
  Wysłany z *.krakow.cvx.ppp.tpnet.pl via ---
Wszystkim fanom literackiego j?zyka angielskiego panów z Elboxu przedstawiam mo?liwie jak najdok?adniejsze t?umaczenie listu, który tak zamiesza?.
?eby pisa? t?umaczenia, trzeba zna? nie tylko j?zyk z którego si? t?umaczy (tu: angielski), ale tak?e j?zyk na który si? t?umaczy (tu: polski). Z powy?szego t?umaczenia wida?, ?e t?umacz?cy nie zna w wystarczaj?cym zakresie przynajmniej jednego z nich. Poni?ej t?umaczenie tre?ci listu do Fabio Trotta na j?zyk polski.

W dniu dzisiejszym na stronie www [...] ukaza? si? test karty Prometeusz.
W tym te?cie sterowniki do karty Prometeusz uzyska?y ocen? "sehr gut".

Jeste?my w posiadaniu informacji, ?e jedynymi sterownikami dla kart graficznych, jakimi dysponuj? projektanci karty Prometeusz s? te sterowniki, które zosta?y napisane przez programistów firmy Elbox. Nie udzielali?my nigdy ?adnej licencji ani na u?ywanie, ani tym bardziej na przerabianie tych sterowników do ich u?ywania z kart? Prometeusz. Jak Pan zapewne wie, rozpowszechnianie z?amanego oprogramowania jest we wszystkich krajach europejskich ?cigane jako przest?pstwo.

Je?li jednak ten test zosta? napisany bez za??czania karty graficznej, jedynie na podstawie informacji od producenta (n.p. ?e ?adnie dzia?a – przyp. t?um.), to prosimy o natychmiastowe sprostowanie na stronie testu.

Projektantem urz?dzenia o nazwie Prometeusz jest Pan Grzegorz Kraszewski, który od listopada 2000 jako redaktor czasopisma EXEC (www.amiga.pl - nak?ad ok. 600 egz.) zajmowa? si? przygotowaniem testu Mediatora PCI 1200. W zwi?zku z przygotowywaniem tego testu Pan Grzegorz Kraszewski korzysta? do marca 2001 ze specjalnej pomocy technicznej naszej firmy umo?liwiaj?cej mu zapoznanie si? ze szczegó?ami technicznymi Mediatora PCI. Pan Grzegorz Juraszek, by? do marca 2001 redaktorem naczelnym tego czasopisma.

Z powa?aniem,
[...]
Odpowiedz na ten komentarz
 [4881] Polski jazyk my u?e znajem
  2001-06-05 o godz. 16:33:04 Brat Pit odpowiada na #4855
  Wysłany z *.man.bialystok.pl via ---
Pan Grzegorz Juraszek, by? do marca 2001 redaktorem naczelnym tego czasopisma.
Pi?kne t?umaczenie. Przytocz? tylko jeden fragment. Ka?dy absolwent podstawówki powinien bez problemu znale?? w nim b??d. I jak pan teraz wygl?da, panie Darku?
Odpowiedz na ten komentarz
 [4856] Re: lekkie przegiecie
  2001-06-05 o godz. 01:50:04 Darek Smietana [ELBOX] odpowiada na njusa
  Wysłany z *.krakow.cvx.ppp.tpnet.pl via ---
Fabio Trotta przyzna? sterownikom ocen? "sehr gut", to znaczy bardzo dobry. Jak sam napisa?, jedynym sterownikiem jaki otrzyma? do Prometeusza, by? sterownik do karty graficznej Voodoo3.

Po dwóch dniach od listu-ostrze?enia napisanego do Fabio Trotta, do sterownika Voodoo „przyznali si?” autorzy systemu Picasso96. Jednak ten sterownik Voodoo, który by? u?yty do testów, nie móg? by? ich sterownikiem, gdy?:

przygotowywany przez autorów P96 sterownik Voodoo3 do Prometeusza jest jeszcze w bardzo wczesnym stadium - przedwczoraj na li?cie Mediatora jeden z autorów P96 napisa?, ?e nie ma w nim jeszcze pe?nej akceleracji sprz?towej i nie ma ?adnych funkcji overlaya.

Gdyby wi?c kart? Voodoo3 w Prometeuszu testowano na ich sterowniku, to niemo?liwe by?oby uzyskanie tak wysokiej oceny za sterownik.

Mo?liwo?ci s? trzy:
albo 1) do testu u?yto sterownika Elboxu,
albo 2) nie przeprowadzono ?adnego testu karty graficznej,
albo 3) z t? ocen? jest co? nie tak.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4885] Zabijanie logik?
  2001-06-05 o godz. 16:42:37 Grzegorz Juraszek odpowiada na #4856
  Wysłany z *.man.bialystok.pl via ---
I tylko na podstawie tak m?tnych wniosków wysnuli?cie przypuszczenie, ?e Matay ukrad? wam sterowniki? Bardzo to niepowa?ne jak na tak du?? i - wydawa? by si? mog?o - szanuj?c? swój wizerunek firm?.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4857] Re: Akcja pomocy
  2001-06-05 o godz. 01:54:53 Darek ?mietana [ELBOX] odpowiada na njusa
  Wysłany z *.krakow.cvx.ppp.tpnet.pl via ---
Jaka akcja pomocy? Wydawa?o mi si?, ?e wystarczaj?co jasno napisali?my to wszyscy trzej, ?e
Krashan ?adnej pomocy od Elboxu nigdy nie dosta?, a wr?cz odwrotnie (o ile mo?na odpowiadanie na pytania o jego AmiPCI nazwa? pomoc?, tu bym z nadinterpretacj? nie przesadza?).
Opowie?ci, jakoby Pan Kraszewski na jakich? targach odpowiada? na pytania kogo? z Elboxu dotycz?ce jego AmiPCI, to ca?kowicie wymys? Pa?skiej wyobra?ni.

Tak si? niefortunnie z?o?y?o, o ile jakakolwiek taka prezentacja si? na jakich? targach odbywa?a, ?e nikt z Elboxu si? ni? nie zainteresowa?. No có?, je?li by?o to w miejscu publicznym, to mo?e kto? pami?ta t? prezenetacj? i przypomni Panu kto w niej uczestniczy?.
Zapewniam co do jednego – nikt z firmy Elbox nie ogl?da? ?adnego prototypu ani nie rozmawia? z Panem Kraszewskim na jego temat.

Z kolei odwrotnie ma si? sprawa z zainteresowaniem Pana Kraszewskiego, je?li chodzi o konstrukcj? Mediatora PCI 1200. Oczywi?cie, jego zdaniem, zainteresowanie to by?o w pe?ni usprawiedliwione testowaniem Mediatora dla eXeca.

Czy nie wypada?o podejmuj?c si? takiego testu poinformowa? wydawc?, ?e pracuje si? samemu nad komercyjnym produktem tego typu? Oczywi?cie, ?e wypada?o. Dlaczego wi?c Pan Kraszewski podj?? si? wykonania takiego testu i dlaczego nie poinformowa? wydawcy?

Oczywi?cie mo?na zrozumie?, ?e skoro istnieje na rynku rozwi?zanie PCI do Amigi, to wskazane by?o pozna? jego konstrukcj? przed wypuszczeniem w?asnej. Wystarczy?o wi?c kupi? Mediatora. Jego koszt by?by chyba do ud?wigni?cia przez firm? Matay? Je?li tak, to wygl?da na to, ?e zasadniczym powodem, dla którego Pan Kraszewski post?pi? tak jak post?pi? by?o to, ?e zale?a?o mu na otrzymaniu od Elboxu dodatkowych informacji dotycz?cych Mediatora, które nie s? dost?pne dla normalnych u?ytkowników i które móg? otrzyma? jako osoba zajmuj?ca si? testem Mediatora dla czasopisma.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4863] byl sobie Amiga Meeting
  2001-06-05 o godz. 09:33:56 Tomasz Kaczanowski (Kaczus) odpowiada na #4857
  Wysłany z *.wonlok.com.pl via ---
Jesli chodzi o impreze na ktorej byl pokazywany prototyp AmiPCI byla to impreza w Lodzi... Grzebiac po archiwach na pewno znajdziecie zdiecie tegoz urzadzenia... Nie widzialem czy Panowie z Elboxu rozmawiali z Krashanem, ale chwalil sie podczas targow, iz taka rozmowa miala miejsce, niestety nie moge podac jej szczegolow, bo sie jej nie przysluchiwalem...
Odpowiedz na ten komentarz
 [4876] AmiPCI
  2001-06-05 o godz. 15:43:50 Grzegorz "Krashan" Kraszewski odpowiada na #4863
  Wysłany z *.man.bialystok.pl via ---
Grzebiac po archiwach na pewno znajdziecie zdiecie tegoz urzadzenia... Nie widzialem czy Panowie z Elboxu rozmawiali z Krashanem, ale chwalil sie podczas targow, iz taka rozmowa miala miejsce,
Nast?pi?o tu ma?e nieporozumienie. Z pracownikami Elboxu rozmawia?em na temat udost?pnienia SDK do prezentowanego Zorro IV. Uzyska?em informacj?, ?e SDK jest p?atne i na tym rozmowa si? zako?czy?a. O AmiPCI nie rozmawiali?my. Projekt AmiPCI nigdy nie doszed? do stadium dzia?aj?cego prototypu. Poniewa? by? projektem "open source", naprawd? nie warto roztrz?sa? czy Elbox skorzysta? na jego znajomo?ci - osobi?cie jako in?ynier elektronik s?dz?, ?e nie skorzysta? lub skorzysta? w minimalnym stopniu. Natomiast pan ?mietana zarzuca mi, ?e skorzysta?em z dost?pu do Mediatora w celu skopiowania jakich? rozwi?za? konstrukcyjnych. O?wiadczam, ?e nie skorzysta?em, gdy testowa?em Mediatora pierwszy prototyp Prometeusza by? ju? w r?kach Alexandra Kneera i pracowa? on nad sterownikiem do Voodoo3 (przypominam - stycze? 2001). Nie jest te? prawd? jakoby Elbox udost?pni? mi jakiekolwiek informacje o konstrukcji Mediatora niedost?pne dla zwyk?ych u?ytkowników.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4873] Tajne informacje?
  2001-06-05 o godz. 15:26:22 Grzegorz "Krashan" Kraszewski odpowiada na #4857
  Wysłany z *.man.bialystok.pl via ---
zasadniczym powodem, dla którego Pan Kraszewski post?pi? tak jak post?pi? by?o to, ?e zale?a?o mu na otrzymaniu od Elboxu dodatkowych informacji dotycz?cych Mediatora, które nie s? dost?pne dla normalnych u?ytkowników i które móg? otrzyma? jako osoba zajmuj?ca si? testem Mediatora dla czasopisma.
Niech mi Pan powie Panie Darku jakie to niedost?pne dla u?ytkowników informacje przekaza?a mi firma Elbox? Bo ja do dzi? tego nie wiem...
Odpowiedz na ten komentarz
 [4888] Re: Akcja pomocy
  2001-06-05 o godz. 17:03:41 Grzegorz Juraszek odpowiada na #4857
  Wysłany z *.man.bialystok.pl via ---
Opowie?ci, jakoby Pan Kraszewski na jakich? targach odpowiada? na pytania kogo? z Elboxu dotycz?ce jego AmiPCI, to ca?kowicie wymys? Pa?skiej wyobra?ni.
Z lud?mi z Elboxu rozmawia?, jak wida? kilka komentarzy poni?ej - o czym? innym. Jedno wiem na pewno - kto? z Elboxu AmiPCI ogl?da?. Nie rozumiem tylko dlaczego si? tak tego wzbraniacie: projekt by? otwarty i sam by?bym ciekawy takiego rozwi?zania, gdyby mnie to interesowa?o. Chyba nie zamierzacie twierdzi?, ?e wymy?lili?cie magistral? PCI? ;-)
Oczywi?cie mo?na zrozumie?, ?e skoro istnieje na rynku rozwi?zanie PCI do Amigi, to wskazane by?o pozna? jego konstrukcj? przed wypuszczeniem w?asnej.Wystarczy?o wi?c kupi? Mediatora. Jego koszt by?by chyba do ud?wigni?cia przez firm? Matay?
Pa?ski komentarz jest bardzo ciekawy... Najpierw próbuje Pan zaprzeczy?, ?e Elbox interesowa? si? AmiPCI (zupe?nie nie wiem z reszt? po co, przecie? móg? si? interesowa?), a pó?niej sugeruje, ?e Matay (a konkretniej Krashan) interesowa? si? Mediatorem z tych samych powodów. Brak w tym logiki, zupe?nie. A ju? najbardziej w tym, ?e konstrukcja obu kart jest na tyle ró?na, ?e sci?gni?cie z sieci darmowych materia?ów o PCI stanowi o wiele wi?ksz? pomoc, ni? organoleptyka produktu konkurencyjnego. Ka?dy ?redniozaawansowany elektronik Panu te ró?nice wyt?umaczy i wyja?ni.
Je?li tak, to wygl?da na to, ?e zasadniczym powodem, dla którego Pan Kraszewski post?pi? tak jak post?pi? by?o to, ?e zale?a?o mu na otrzymaniu od Elboxu dodatkowych informacji dotycz?cych Mediatora, które nie s? dost?pne dla normalnych u?ytkowników i które móg? otrzyma? jako osoba zajmuj?ca si? testem Mediatora dla czasopisma.
Jako osoba zajmuj?ca si? w Elboxie mediami (czy? nie?), powinien Pan wiedzie?, na czym polegaj? testy sprz?tu w prasie. Mo?e jednak przypomn?: na sprawdzeniu dzia?ania urz?dzenia z punktu widzenia zwyk?ego u?ytkownika. Nie s? tutaj potrzebne ?adne tajne kody i tajemnice firmowe. Gdyby wi?c Krashan liczy? na ujawnienie takowych bior?c Mediatora do testu, musia?by by? niespe?na rozumu.

Przykro mi wi?c, ale nie ma ?adnej konspiracji przeciwko Elboxowi, ?adni tajni agenci nie kryj? si? po szafach i redakcjach czasopism amigowych, a elboksowe produkty s? dla firmy Matay z punktu widzenia technologii zupe?nie bezu?yteczne. Radzi?bym wi?c zaprzesta? produkcji teorii budowanych na czczych domys?ach, bo jedynie si? o?mieszacie.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4905] Re: Akcja pomocy
  2001-06-05 o godz. 20:20:50 Darek Smietana / ELBOX odpowiada na #4888
  Wysłany z *.krakow.sdi.tpnet.pl via ---
Z lud?mi z Elboxu rozmawia?, jak wida? kilka komentarzy poni?ej - o czym? innym. Jedno wiem na pewno - kto? z Elboxu AmiPCI ogl?da?.
Nikt z Elboxu na ?adnym spotkaniu amigowym ?adnego AmiPCI nie ogl?da?.
Po co te fantazje? Trzeba jako? uzasadni? k?amstwa, które si? na swoich stronach wypisuje?
Nie rozumiem tylko dlaczego si? tak tego wzbraniacie: projekt by? otwarty i sam by?bym ciekawy takiego rozwi?zania, gdyby mnie to interesowa?o.
Tu nie chodzi o ?adne wzbranianie si?, tylko o fakty.
Ca?e Wasze o?wiadczenie, które wywo?a?o t? dyskusj?, jest skonstruowane na bazie takich w?a?nie k?amstw jak te rzekome nasze rozmowy z Panem Kraszewskim na temat AmiPCI.
Pa?ski komentarz jest bardzo ciekawy... Najpierw próbuje Pan zaprzeczy?, ?e Elbox interesowa? si? AmiPCI (zupe?nie nie wiem z reszt? po co, przecie? móg? si? interesowa?), a pó?niej sugeruje, ?e Matay (a konkretniej Krashan) interesowa? si? Mediatorem z tych samych powodów. Brak w tym logiki, zupe?nie.
Takie s? fakty.
Tu nie chodzi o logik?, tylko o etyk?, o ile Panowie z Mataya w ogóle wiecie co to jest takiego.
A ju? najbardziej w tym, ?e konstrukcja obu kart jest na tyle ró?na, ?e sci?gni?cie z sieci darmowych materia?ów o PCI stanowi o wiele wi?ksz? pomoc...
I tu tak?e Matay zaoszcz?dzi??
Oficjalna dokumentacja PCI nie jest dost?pna bezp?atnie.
Jako osoba zajmuj?ca si? w Elboxie mediami (czy? nie?)
Nie zajmuj? si? w Elboxie mediami.
, powinien Pan wiedzie?, na czym polegaj? testy sprz?tu w prasie. Mo?e jednak przypomn?: na sprawdzeniu dzia?ania urz?dzenia z punktu widzenia zwyk?ego u?ytkownika. Nie s? tutaj potrzebne ?adne tajne kody i tajemnice firmowe.
Widz?, ?e nie ma Pan poj?cia jakie informacje s? istotne dla projektanta urz?dzenia elektronicznego.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4909] Re: Akcja pomocy
  2001-06-05 o godz. 22:04:21 Grzegorz Juraszek odpowiada na #4905
  Wysłany z *.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl via ---
Nikt z Elboxu na ?adnym spotkaniu amigowym ?adnego AmiPCI nie ogl?da?.
No ju? dobrze, ju? cicho... Dla nas ?adna ró?nica. Je?li tak wolicie, to nie ogl?da?.
Po co te fantazje? Trzeba jako? uzasadni? k?amstwa, które si? na swoich stronach wypisuje?
Nie mam swojej strony, wi?c prosz? sprecyzowa? ten zarzut. Jakie k?amstwa? I tylko fakty prosz?, ?adnych m?tnych domys?ów.
Ca?e Wasze o?wiadczenie, które wywo?a?o t? dyskusj?, jest skonstruowane na bazie takich w?a?nie k?amstw jak te rzekome nasze rozmowy z Panem Kraszewskim na temat AmiPCI.
W o?wiadczeniu nie by?o ani s?owa o rozmowie na temat AmiPCI. Có? niby jest k?amstwem? Mo?e zaczniecie si? teraz wypiera?, ?e napisali?cie list do Fabio Trotta?
Tu nie chodzi o logik?, tylko o etyk?, o ile Panowie z Mataya w ogóle wiecie co to jest takiego.
Na pewno co? innego ni? to, co za etyk? uznaje firma Elbox.
A ju? najbardziej w tym, ?e konstrukcja obu kart jest na tyle ró?na, ?e sci?gni?cie z sieci darmowych materia?ów o PCI stanowi o wiele wi?ksz? pomoc...

I tu tak?e Matay zaoszcz?dzi?? Oficjalna dokumentacja PCI nie jest dost?pna bezp?atnie.
Napisa?em jedynie, ?e darmowe informacje z sieci by?yby znacznie bardziej pomocne ni? produkt firmy Elbox. To wszystko.
Jako osoba zajmuj?ca si? w Elboxie mediami (czy? nie?) Nie zajmuj? si? w Elboxie mediami.
A czy kto? w ogóle si? zajmuje? Dziesi?tki zignorowanych amigowców z Polski chcia?oby to z pewno?ci? wiedzie?. Ich emaile pozosta?y bez odpowiedzi. Szkoda równie?, ?e polska firma Elbox nie ma polskiej strony internetowej...
powinien Pan wiedzie?, na czym polegaj? testy sprz?tu w prasie. Mo?e jednak przypomn?: na sprawdzeniu dzia?ania urz?dzenia z punktu widzenia zwyk?ego u?ytkownika. Nie s? tutaj potrzebne ?adne tajne kody i tajemnice firmowe.
Widz?, ?e nie ma Pan poj?cia jakie informacje s? istotne dla projektanta urz?dzenia elektronicznego.
Chyba wyra?nie napisa?em: do testu prasowego, nie dla projektanta. Nie b?d? ju? wi?cej komentowa? tej idiotycznej insynuacji, ?e posiadaj?c mostek PCI na slot procesora, kto? móg?by na jego podstawie zrobi? zupe?nie inny konstrukcyjnie (od uk?adów logiki, przez p?ytk? drukowan?, na sterownikach ko?cz?c) mostek Zorro III. Jak to napisa? Grzegorz Kraszewski: Elbox nie mo?e prze?kn??, ?e ma konkurencj?. Musicie mie? mizerny dzia? marketingowy, skoro swoj? polityk? opieracie na przepychankach na serwisach amigowych. Sko?czy?em, ka?dy rozs?dny u?ytkownik sam oceni sytuacj?.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4858] Re: Powi?zania
  2001-06-05 o godz. 01:58:27 Darek Smietana [ELBOX] odpowiada na njusa
  Wysłany z *.krakow.cvx.ppp.tpnet.pl via ---
eXec ma takie same powi?zania z firm? Matay jak z firm? Elbox.
Takie same? Panie Konradzie, jak si? zajrzy do dzia?u “Redakcja” na stronie www eXeca, to nie odnosi si? takiego wra?enia.
Wymieniony jest tam ca?y sk?ad osobowy firmy Matay. Z Elboxu jako? nikogo nie wida?...
Odpowiedz na ten komentarz
 [4859] Kto napisa? sterowniki do Voodoo
  2001-06-05 o godz. 02:03:05 Darek Smietana [ELBOX] odpowiada na njusa
  Wysłany z *.krakow.cvx.ppp.tpnet.pl via ---
Sterowniki do kart graficznych Voodoo (Voodoo Banshee, Voodoo3, Voodoo4, Voodoo5) wspó?pracuj?ce z systemem P96 napisali programi?ci firmy Elbox.

By?oby bardzo dziwne, gdyby w tym momencie kto? chcia? tworzy? od podstaw sterowniki dla kart Voodoo. Karty te nie s? ju? produkowane, a na rynku dost?pnych jest kilka modeli innych kart PCI o bardzo dobrych parametrach.
Przygotowanie takich driverów to naprawd? ogromna ilo?? pracy.

Oczywi?cie je?li komu? nie chce si? tworzy? niczego nowego, to naj?atwiej zabra?, si? za „pisanie” czego? co ju? zosta?o napisane.

List do Fabio Trotta by? tylko ostrze?eniem.
Nasze dalsze post?powanie w tej sprawie b?dzie takie, ?e je?eli kod naszego sterownika Voodoo b?dzie bez naszej zgody sprzedawany z innym produktem ni? Mediator, to Elbox zg?osi to odpowiednim organom. Sprzeda? spiraconego oprogramowania jest w wielu krajach, w tym równie? w Polsce ?cigana z urz?du.

Mieli?my ju? podobn? spraw? o prawa autorskie z firm? Micronik. Po naszym ostrze?eniu nie zaprzestali oni naruszania naszych praw autorskich. Sprawa zosta?a zg?oszona do prokuratury i po dwóch latach procesu karnego zako?czy?a si? skazaniem prezesa polskiego oddzia?u firmy Micronik za naruszenie naszych praw autorskich.
Dotyczy?o to reklamy publikowanej przez firmy Micronik i Amigo na ?amach Magazynu Amiga (MA 02/98 - MA 07/98), w której znajdowa?o si? zdj?cie obudowy E/BOX podpisanej jako Vibox.
Zreszt? by?a ju? o tym mowa na li?cie Mediator-PL.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4872] Monopol?
  2001-06-05 o godz. 15:18:30 Grzegorz "Krashan" Kraszewski odpowiada na #4859
  Wysłany z *.man.bialystok.pl via ---
Sterowniki do kart graficznych Voodoo (Voodoo Banshee, Voodoo3, Voodoo4, Voodoo5) wspó?pracuj?ce z systemem P96 napisali programi?ci firmy Elbox.
Nie tylko. Sterowniki takie zosta?y napisane równie? przez Alexandra Kneera i Tobiasa Abta.
By?oby bardzo dziwne, gdyby w tym momencie kto? chcia? tworzy? od podstaw sterowniki dla kart Voodoo. Karty te nie s? ju? produkowane,
Skoro tak to po co Elbox napisa? te sterowniki? To akurat nie by?o dziwne, a skoro Matay chcia? mie? sterownik pod P96 i zwróci? si? z pro?b? o jego napisanie do autorów P96, to to ju? jest dziwne?
Nasze dalsze post?powanie w tej sprawie b?dzie takie, ?e je?eli kod naszego sterownika Voodoo b?dzie bez naszej zgody sprzedawany z innym produktem ni? Mediator
Wasz sterownik nie jest sprzedawany z innym produktem. Wy??cznymi i jedynymi autorami sterownika sprzedawanego z Prometeuszem s? panowie Alexander Kneer i Tobias Abt. Chyba ?e wasz sterownik spiraci?a jaka? inna firma produkuj?ca mostki PCI...
Sprzeda? spiraconego oprogramowania jest w wielu krajach, w tym równie? w Polsce ?cigana z urz?du.
Rozpowszechnianie fa?szywych informacji na temat produktów konkurencji oraz publiczne zarzucanie pope?nienia przest?pstwa równie?. I Elbox mo?e szybko z powoda zmieni? si? w oskar?onego.
Widz?, ?e firmie Elbox ci??ko pogodzi? si? z my?l?, ?e nie tylko oni potrafi? zaprojektowa? mostek PCI i nie tylko oni potrafi? napisa? sterownik do karty graficznej. Jednak ura?ona ambicja nie upowa?nia do wysuwania tego rodzaju niczym nie udowodnionych insynuacji.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4894] Re: Monopol?
  2001-06-05 o godz. 17:36:24 Darek Smietana / ELBOX odpowiada na #4872
  Wysłany z *.krakow.sdi.tpnet.pl via ---
>> Sterowniki do kart graficznych Voodoo (Voodoo Banshee, Voodoo3, Voodoo4,
>> Voodoo5) wspó?pracuj?ce z systemem P96 napisali programi?ci firmy Elbox.

> Nie tylko. Sterowniki takie zosta?y napisane równie? przez Alexandra Kneera i Tobiasa Abta.

Nie "zosta?y napisane", tylko s? w?a?nie pisane.
Z informacji, których udzielaj? sami "pisz?cy" wynika, ?e sterowniki te s? jeszcze w bardzo wczesnym stadium - nie maj? kilku funkcji akceleracji sprz?towej i ?adnych funkcji overlay'a.
BTW. Musi si? przyjemnie pisa? co? co jest ju? napisane.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4910] Re: Monopol
  2001-06-05 o godz. 22:11:28 Grzegorz Juraszek odpowiada na #4894
  Wysłany z *.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl via ---
Nie "zosta?y napisane", tylko s? w?a?nie pisane. Z informacji, których udzielaj? sami "pisz?cy" wynika, ?e sterowniki te s? jeszcze w bardzo wczesnym stadium - nie maj? kilku funkcji akceleracji sprz?towej i ?adnych funkcji overlay'a.
Chyba nie my?licie, ?e pisz?cy podziel? si? z konkurencj? najnowszymi wiadomo?ciami? ;-)
BTW. Musi si? przyjemnie pisa? co? co jest ju? napisane.
Mamy to rozumie?, ?e sugerujecie autorom P96, ?e ukradli Elboxowi swoje w?asne sterowniki? Gdyby nie to, ?e odpowiadam oficjalnie, wybuchn??bym gromkim ?miechem. A z reszt?, co mi tam: buhahahaha.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4915] Elbox wie lepiej
  2001-06-06 o godz. 07:34:27 Grzegorz "Krashan" Kraszewski odpowiada na #4894
  Wysłany z *.man.bialystok.pl via ---
Nie "zosta?y napisane", tylko s? w?a?nie pisane.
Zosta?y. Nawet w tej chwili u?ywam ich odpisuj?c na Pana g?upie komentarze na poziomie 'Aragorna' (przypadek?). To mo?e mnie podacie do s?du za nielegalne u?ywanie "waszych" sterowników? Pan ich nie widzia? nawet na oczy a zdaje si? o nich wiedzie? wi?cej ni? autorzy.
nie maj? kilku funkcji akceleracji sprz?towej
A mimo wszystko s? szybsze od tych do Mediatora...
Odpowiedz na ten komentarz
 [4944] Re: Monopol
  2001-06-06 o godz. 17:58:21 Darek Smietana / ELBOX odpowiada na #4915
  Wysłany z *.krakow.sdi.tpnet.pl via ---
Chyba nie my?licie, ?e pisz?cy podziel? si? z konkurencj? najnowszymi wiadomo?ciami?
Chyba nie chce Pan powiedzie?, ?e oni tak pisz? tylko po to, aby si? o?miesza??
Mo?e Pan nie zrozumia? co napisa?em?
To, ?e sterowniki 2D do Voodoo do Prometheusza s? jeszcze powijakach , autorzy P96 napisali kilka dni temu nie do nas, tylko do kilkuset osób na li?cie dyskusyjnej.
> BTW. Musi si? przyjemnie pisa? co? co jest ju? napisane.

Mamy to rozumie?, ?e sugerujecie autorom P96, ?e ukradli Elboxowi swoje w?asne sterowniki?
Napisa?em, ?e sterowniki 2D do kart Voodoo s? ju? napisane i to bynajmniej nie przez autorów Picasso96, tylko przez Elbox.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4950] monopolowy
  2001-06-06 o godz. 19:15:10 Sebastian Jedruszkiewicz odpowiada na #4944
  Wysłany z 212.106.144.* via ---
Napisa?em, ?e sterowniki 2D do kart Voodoo s? ju? napisane i to bynajmniej nie przez autorów Picasso96, tylko przez Elbox.
I to oznacza, ze nikt inny napisac takich sterownikow nie moze? Ze nie umie, czy tez jakies ograniczenia prawne?
Odpowiedz na ten komentarz
 [5249] Re: Elbox wie lepiej
  2001-06-18 o godz. 18:44:05 Darek Smietana / ELBOX odpowiada na #4915
  Wysłany z *.krakow.sdi.tpnet.pl via ---
A mimo wszystko s? szybsze od tych do Mediatora...
I po co Pan znowu k?amie Panie Kraszewski?

Osobi?cie wys?a? Pan test na ML, z którego to testu wynika, ?e Prometeusz jest znacznie wolniejszy od Mediatora do A1200.
W wi?kszo?ci testów ró?nica ta wynosi od 40% do 200%. W testach, gdzie te "pisane" w?a?nie drivery nie maj? jeszcze akceleracji, ró?nica jest jeszcze kilka/kilkadziesi?t razy wi?ksza.
Amiga 4000 z Prometeuszem jest znacznie wolniejsza od Amigi 1200 z Mediatorem 1200.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4895] Re: Monopol?
  2001-06-05 o godz. 17:46:53 Darek Smietana / ELBOX odpowiada na #4872
  Wysłany z *.krakow.sdi.tpnet.pl via ---
>> By?oby bardzo dziwne, gdyby w tym momencie kto? chcia? tworzy? od podstaw
>> sterowniki dla kart Voodoo. Karty te nie s? ju? produkowane,

> Skoro tak to po co Elbox napisa? te sterowniki? To akurat nie by?o dziwne,
> a skoro Matay chcia? mie? sterownik pod P96 i zwróci? si? z pro?b? o jego
> napisanie do autorów P96, to to ju? jest dziwne?

Nie to jest dziwne, ?e Matay chcia? mie? jakie? sterowniki, ale to, ?e w?a?nie do kart Voodoo3.
Elbox napisa? sterowniki do kart Voodoo3 w zesz?ym roku, kiedy karty Voodoo by?y produkowane i dost?pne w sprzeda?y.

15 grudnia 2000 firma 3dfx, producent kart Voodoo, zako?czy?a swoj? dzia?alno??.
NVIDIA naby?a wszelkie prawa do znaków towarowych firmy 3dfx i za??da?a wycofania do dnia 15 lutego 2001 ze sprzeda?y wszelkich produktów sygnowanych znakami 3dfx.

Pisanie teraz (mamy CZERWIEC 2001) sterowników akurat do kart Voodoo3, to sporo spó?niony pomys?.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4911] re: Monopol
  2001-06-05 o godz. 22:19:07 Grzegorz Juraszek odpowiada na #4895
  Wysłany z *.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl via ---
Nie to jest dziwne, ?e Matay chcia? mie? jakie? sterowniki, ale to, ?e w?a?nie do kart Voodoo3.
Rzeczywi?cie niesamowicie dziwne, bior?c pod uwag? fakt, ?e Voodoo3 to jedyna karta graficzna na PCI z osi?galnym pakietem developerskim. Có? za zbieg okoliczno?ci!
Elbox napisa? sterowniki do kart Voodoo3 w zesz?ym roku, kiedy karty Voodoo by?y produkowane i dost?pne w sprzeda?y. 15 grudnia 2000 firma 3dfx, producent kart Voodoo, zako?czy?a swoj? dzia?alno??. NVIDIA naby?a wszelkie prawa do znaków towarowych firmy 3dfx i za??da?a wycofania do dnia 15 lutego 2001 ze sprzeda?y wszelkich produktów sygnowanych znakami 3dfx.
Ma Pan troch? nie?wie?e dane. nVidia po namy?le zdecydowa?a si? kontynuowa? wsparcie dla linii Voodoo. Wystarczy poszuka? w nieco nowszych ni? grudniowe serwisach informacyjnych.
Pisanie teraz (mamy CZERWIEC 2001) sterowników akurat do kart Voodoo3, to sporo spó?niony pomys?.
Czy to oznacza, ?e firma Elbox nie zamierza dalej wspiera? kart Voodoo3 w swoich produktach? Je?li tak, to sterowników 3D dla Mediatora 1200 nie b?dzie, a w?a?nie og?oszone inne karty z serii Mediator nie maj? sensu (bo przecie? g?ównym ich atutem w dziedzinie grafiki s? sterowniki dla Voodoo). Innymi s?owy: Elbox og?osi? w?a?nie z dum? wprowadzenie do sprzeda?y... przestarza?ego ju? w momencie premiery produktu, który w dodatku nie b?dzie móg? liczy? na oprogramowanie, bo to "spó?niony pomys?". Brawo, gratuluj? posuni?cia marketingowego.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4946] re: Monopol
  2001-06-06 o godz. 18:20:34 Darek Smietana / ELBOX odpowiada na #4911
  Wysłany z *.krakow.sdi.tpnet.pl via ---
> Nie to jest dziwne, ?e Matay chcia? mie? jakie? sterowniki, ale to, ?e w?a?nie do kart Voodoo3.

Rzeczywi?cie niesamowicie dziwne, bior?c pod uwag? fakt, ?e Voodoo3 to jedyna karta graficzna na PCI z osi?galnym pakietem developerskim. Có? za zbieg okoliczno?ci!
Nieprawda.
Istnieje mo?liwo?? uzyskania dokumentacji developerskich równie? do aktualnie produkowanych kart graficznych.

Czy?by Matay wyznawa? zasad?, ?e jak czego? za darmo nie mo?na ?ci?gn??, to to nie istnieje?
Ma Pan troch? nie?wie?e dane. nVidia po namy?le zdecydowa?a si? kontynuowa? wsparcie dla linii Voodoo. Wystarczy poszuka? w nieco nowszych ni? grudniowe serwisach informacyjnych.
Nieprawda.
Czy to oznacza, ?e firma Elbox nie zamierza dalej wspiera? kart Voodoo3 w swoich produktach?
Drivery 2D Voodoo3 do wszystkich busboardów Mediator PCI produkowanych przez Elbox, czyli do:

Mediator PCI 1200,
Mediator PCI ZIV,
Mediator PCI ZIII,
Mediator PCI 4000

s? uko?czone.
Drivery 3D przygotowuje Warp3D team.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4897] Re: Monopol?
  2001-06-05 o godz. 17:52:01 Darek Smietana / ELBOX odpowiada na #4872
  Wysłany z *.krakow.sdi.tpnet.pl via ---
>> Sprzeda? spiraconego oprogramowania jest w wielu krajach, w tym równie? w Polsce ?cigana > z urz?du.

> Rozpowszechnianie fa?szywych informacji na temat produktów konkurencji oraz publiczne
> zarzucanie pope?nienia przest?pstwa równie?. I Elbox mo?e szybko z powoda zmieni? si?
> w oskar?onego.
> Widz?, ?e firmie Elbox ci??ko pogodzi? si? z my?l?, ?e nie tylko oni potrafi? zaprojektowa?
> mostek PCI i nie tylko oni potrafi? napisa? sterownik do karty graficznej. Jednak ura?ona ambicja
> nie upowa?nia do wysuwania tego rodzaju niczym nie udowodnionych insynuacji.

Pan tu myli swoje fantazje z rzeczywisto?ci?.

Jak na razie, to "informacje" na temat produktów innej firmy rozpowszechniaj? tylko trzej Panowie z firmy Matay.
Elbox nie napisa? jeszcze ani jednego zdania na temat ich hardware'u, gdy? nie mamy zwyczaju wypowiada? si? na temat prototypów urz?dze?, których nie ma jeszcze w sprzeda?y.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4900] Czytam to i si? poddaj?...
  2001-06-05 o godz. 18:28:59 Gary Bliter odpowiada na #4897
  Wysłany z *.mlab.pg.gda.pl via ---
...chcia?oby si? pod Elbox'owymi wypotkami napisa? #PLONK#, ale jeszcze si? Carlos wqrzy...

Prowokowanie i prowadzenie podobnie ?enuj?cego prania brudów na pewno zaaaajebi?cie zrobi na r?k? ?rodowisku amigi. Róbcie ?esz co?, kurna, je?li potraficie, ?eby by?o lepiej, a nie ?ryjcie si?. Jak zupe?nie zniech?cicie do siebie i do Amigi resztk? amigowców i b?dziecie sobie wtedy mogli wasze produkty wsadzi? sobie...

Odpowiedz na ten komentarz
 [4912] re: Monopol
  2001-06-05 o godz. 22:22:34 Grzegorz Juraszek odpowiada na #4897
  Wysłany z *.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl via ---
Jak na razie, to "informacje" na temat produktów innej firmy rozpowszechniaj? tylko trzej Panowie z firmy Matay.
Gdzie? Konkretnie prosz?. Jak na razie widzia?em jedynie informacje pracowników Elboxu na temat produktów innych firm (wypowied? na temat G-Rexa, ?e jest wadliwy, zanim jeszcze si? pokaza?) i wypowiedzi firmy Elbox na temat sterowników, których nie widzieli na oczy.
Elbox nie napisa? jeszcze ani jednego zdania na temat ich hardware'u, gdy? nie mamy zwyczaju wypowiada? si? na temat prototypów urz?dze?, których nie ma jeszcze w sprzeda?y.
.Sugerowanie, ?e Matay ukrad? technologi? jestwypowiadaniem si? na temat, w dodatku podlegaj?ce prawu karnemu.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4948] re: Monopol
  2001-06-06 o godz. 18:33:46 Darek Smietana / ELBOX odpowiada na #4912
  Wysłany z *.krakow.sdi.tpnet.pl via ---
Jak na razie widzia?em jedynie informacje pracowników Elboxu na temat produktów innych firm (wypowied? na temat G-Rexa, ?e jest wadliwy, zanim jeszcze si? pokaza?)
Nieprawda.
Wypowied?, o której Pan pisze, zosta?a opublikowana po zakupieniu przez Elbox busboardu G-REX.

Jak ju? napisa?em poprzednio, Elbox nie ma zwyczaju wypowiada? si? na temat dzia?ania prototypów urz?dze?, których nie ma jeszcze w sprzeda?y.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4958] Co Elbox zwyk? komentowa?
  2001-06-07 o godz. 09:47:43 Jacek Rzeuski odpowiada na #4948
  Wysłany z 212.160.175.* via ---
Skoro tak, to czemu Elbox skomentowa? artyku? o Prometeuszu, którego jeszcze nie da si? kupi?? I grozi Matayowi jakimi? konsekwencjami prawnymi? Na jakiej podstawie? Domys?ów? Czy ten nieszcz?sny sterownik kto? z Elboxu ju? widzia?? Zdisasemblowa?? Troch? realizmu, bo w swym zacietrzewieniu ju? chyba dawno go zatracili?cie.

PS. Panie Darku, gdzie moje Mediator SDK?

Odpowiedz na ten komentarz
 [5149] re: Co Elbox zwyk? komentowa?
  2001-06-13 o godz. 20:26:42 Darek Smietana / ELBOX odpowiada na #4958
  Wysłany z *.krakow.sdi.tpnet.pl via ---
Skoro tak, to czemu Elbox skomentowa? artyku? o Prometeuszu, którego jeszcze nie da si? kupi??
Komentarz dotyczy? sposobu wykonania testu, a nie urz?dzenia.
I grozi Matayowi jakimi? konsekwencjami prawnymi?
Ma Pan na my?li poni?sze zdanie?
"..., rozpowszechnianie z?amanego oprogramowania jest we wszystkich krajach europejskich ?cigane jako przest?pstwo."
Jest to jedynie pouczenie prawne.
Na jakiej podstawie? Domys?ów? Czy ten nieszcz?sny sterownik kto? z Elboxu ju? widzia?? Zdisasemblowa?? Troch? realizmu, bo w swym zacietrzewieniu ju? chyba dawno go zatracili?cie.
Chyba myli Pan nasz list z o?wiadczeniem Mataya.
PS. Panie Darku, gdzie moje Mediator SDK?
Le?y na pó?ce. Chyba Pan wie dlaczego:
Przypomn? fragment Pana listu do Pana Grzegorza Kraszewskiego na li?cie WFMH:

"Poczekaj, b?dziesz chcia? zobaczy? Mediator SDK ;-)

Pozdrawiam, Jacek"
Odpowiedz na ten komentarz
 [5167] Le?y na pó?ce
  2001-06-14 o godz. 19:01:42 Grzegorz "Krashan" Kraszewski odpowiada na #5149
  Wysłany z *.man.bialystok.pl via ---
Hehe... Czy panu si? wydaje, panie Dariuszu, ?e b?d? traci? czas na zapoznawanie si? z tym SDK? Sterowników do Mediatora pisa? nie zamierzam... A swoj? drog? bawi mnie to, ?e tak pilnujecie tego swojego SDK jak kwoka kurcz?t. Przecie? im wi?cej ludzi go dostanie tym wi?cej b?dziecie mieli sterowników i tym wi?cej sprzedacie sprz?tu... No chyba ?e nie chcecie sprzeda? wi?cej, w takim razie wi?cej sprzedamy my... ;-)
Odpowiedz na ten komentarz
 [5169] moze ja tez jesem szwagrem Kraszewskiego
  2001-06-14 o godz. 22:31:26 Daniel Filipczak (Muffin/Taski odpowiada na #5149
  Wysłany z *.man.bialystok.pl via ---
Panie Darku. Pamieta mnie Pan jeszcze?
Dzwonilem do Pana chyba ze 20 razy (niech Pan wezmie biling i obada ile razy dzwonil jakis duren ze Slupska) blokujac Wam linie telefoniczna i zadawajac glupie pytania. Pisalem maile przypominajace chyba (nie wiem ile juz razy). Tak mi Pan radzil. Mail przypominajacy. Wprost rewelacyjna metoda komunikacji.
Dla nie wtajemniczonych: Mail przypominajacy do Elboxy to mail na adres elboxy redirectowny prosti w /dev/null@elbox.com, w ktorym idiota pisze w sprawie, ktora jest dla niego wazna.
Juz Pan pamieta o co dzwonilem i pisalem te maile?
Dobra, ulatwie, SDK do MEdiatora chcialem otrzymac, aby zajac sie pisaniem dla nich sterownikow. Przyslaliscie mi NDA, moj braciszek podpisal je. Wyslal. Nic sie nie dzialo dlugi czas i dalej sie nie dzieje. SDk nie mam i nie mam juz zludzen ze je dostane. Pogrzebaliscie moje zainteresowania, jeden z celow dla kotrego kupilem Mediatora, za kase na ktora pracowalem ciezko mimo trwajacych studiow. Mysli Pan ze przyjemnie jest zapylac z wiertarka w czasie wolnym od zajec dydaktycznych wiercac dziury pod skretke i zakladac glupie RJty. Po co tak tyrac? Nie na piwo tylko aby moc dokupic jakis nowy sprzet do tego co sie bardzo lubi, lub czym sie chce zajac. Niech Pan sprawdzi w zamowieniach, jestem jednym z pierwszych ktorzy zamowili Mediatora, smiem twierdzic ze pierwszy zamowilem go w Polsce.
Teraz twierdzi Pan, ze nie dostaniemy SDK bo powiem Panu Kraszewskiemu czesc na IRC, lub Matay zamiescil u nas w programie TaskiSMS banner (oni reklamuja nas w zamian). Elbox tez mialby taki gdyby nawet poprosil (wiemy ze kasa marna jest z reklamy na rynku Amigi i mam gdzies te zyski). Do tego czlowieka widzialem raz na AmigaShow2, tak mi sie przynajmniej wydaje. To bylo dawno. Pana tez zreszta widzialem, hyhy. nawet do Bialegostoku mam za daleko aby z nim szpiegowac (pociag cala noc czlapie).
Druga mysla jaka mnie naszla ostatnio to powod dla ktorego niby sprzeniewierzylbym to SDK. Gdybym to chcial zrobic to mieszkalbym nie w Polsce tylko za granica i wyslalbym to na aminet/incoming. I co byscie mi zrobili? Sadzilibyscie sie ze mna w niemieckich sadach czy Szwajcarskich. Nie sadze. Jestem pewnien ze w Polsce latwiej by bylo mnie usadzic za to. Umowa jest umowa. Podpisalismy ja. Myslicie jak "stare dupki z Niemiec" ze kazdy Polak to kradnie samochody i chleje. Mnie rodzice dobrze wychowali (tak mysle) prosze Pana.
Dlaczego traktuje nas (mnie i brata) jak potencjalnych przestepcow? Ladnie to tak? Tak sie przynajmniej czujemy. To tak jakbym mieszkal np w tej samej dzielnicy co Pan i samochod stawial w innej, bo niestety w mojej mieszka Smietana, a on to pewnie kola mi odkreci i rano znajde bryke na tarczach hamulcowych stojaca. Na wszelki wypadek wiec, zostawie samochod u rodziny dwie dzielnice dalej. Tam Smietanie sie nie bedzie chcialo isc. REWELACJA CO?
Moze to ze kiedys sie z Panem scielem lekko na amiga.pl? Moze jestesmy na czarnej liscie?
Powazanko. I mam nadzieje ze sie Pan ustosunkuje bo sie niezle wpienilem. Nic mnie nie obchodzi firma Matay, jej mostek PCI bo go nie posiadam, a ze mieszkam w tym samym kraju to trudno. Chyba ze jak zwykle zastosuje Pan >/dev/null.
Odpowiedz na ten komentarz
 [5180] A ju? przesta?em wierzy?, ?e b?dzie odpowied?
  2001-06-15 o godz. 16:12:03 Jacek Rzeuski odpowiada na #5149
  Wysłany z *.icm.edu.pl via ---
Komentarz dotyczy? sposobu wykonania testu, a nie urz?dzenia.
Test by? jaki by?, ale dziwi mnie, ?e Elbox podwa?a go bez podstaw ku temu, bo Prometeusza nie mia? i nie widzia? w dzia?aniu. A nie wygl?da na to, ?eby pojawi?y si? w tym te?cie rzeczy niemo?liwe do osi?gni?cia w praktyce.
PS. Panie Darku, gdzie moje Mediator SDK? Le?y na pó?ce. Chyba Pan wie dlaczego: Przypomn? fragment Pana listu do Pana Grzegorza Kraszewskiego na li?cie WFMH: "Poczekaj, b?dziesz chcia? zobaczy? Mediator SDK ;-)
Zak?adaj?c nawet, ?e rzeczywi?cie pokaza?bym go Krashanowi (czy?by Elbox nie zna? znaczenia sieciowych smiley'ów?), to co by?cie stracili? Tajemnic? firmow?? Wobec tego spokojnie mo?na za?o?y?, ?e nikt nie ma szans otrzyma? tego SDK, bo potencjalnie zawsze mo?e mie? kumpli, którym je poka?e. I teraz rozumiem czemu Paplo wci?? si? nie doprosi? o swoj? kopi?. Zatem ju? mo?e nie wydzwania? do Was, bo traci tylko pieni?dze (Paplo, mo?e lepiej napiszemy maila do tego Francuza co si? pochwali?, ?e dosta? SDK i poprosimy o skany?). W ka?dym razie proponuj? Wam wyda? o?wiadczenie, ?e SDK nie b?dzie nikomu udost?pniane za ?adn? cen? i na podstawie jakiejkolwiek umowy (mo?e poza umow? o prac? w Elboxie), bo po co ludzie maj? si? m?czy? i próbowa? trac?c nerwy, czas i pieni?dze. ?al d... ?ciska jak si? patrzy na Wasze posuni?cia. Zupe?nie jak dzieci a nie powa?na firma. Pod tym wzgl?dem Matay bije Was na g?ow?. Po co ta ca?a zabawa z NDA skoro sami nie wierzycie w jego skuteczno??? Po co komu Mediator bez driverów, których jak wida? nie macie czasu lub umiej?tno?ci sami napisa?. Kiedy mia?y by? drivery do kart TV i d?wi?kowych? Id? o zak?ad, ?e do Prometeusza pojawi? si? o wiele szybciej i w wi?kszej ilo?ci. Po prostu wi?cej ludzi b?dzie je tworzy?. I chyba nie musz? mówi? wyrób której firmy ludzie b?d? wtedy kupowa??

Pozdrawiam i ?ycz? sukcesów, cho? mocno w?tpi? czy jakie? b?d?.

Odpowiedz na ten komentarz
 [4877] Popieram Krashana.
  2001-06-05 o godz. 15:59:44 Gary Bliter odpowiada na njusa
  Wysłany z *.pg.gda.pl via ---
I cho?by przysz?o tysi?c ludków z Elbox'u i ka?dy zjad?by tysi?c wiader koksów, to ja i tak kupi? Prometeusza.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4943] Matactwa Matajów
  2001-06-06 o godz. 17:46:30 Darek Smietana / ELBOX odpowiada na njusa
  Wysłany z *.krakow.sdi.tpnet.pl via ---
W o?wiadczeniu nie by?o ani s?owa o rozmowie na temat AmiPCI.
Kolejne k?amstwo.

Oto fragment Pa?skiego o?wiadczenia, które znajduje si? na stronie firmy Matay:

"I jeszcze jedno: pami?tam, ?e gdy Grzegorz Kraszewski prezentowa? swój prototyp interfejsu AmiPCI na jakim? amigowym spotkaniu w 1999 roku, ludzie Elboxu byli bardzo zainteresowani tym projektem i zadawali jego autorowi mnóstwo pyta?, na które z reszt? ch?tnie odpowiada?, poniewa? projekt by? dost?pny dla wszystkich.
(...)
Grzegorz Juraszek
Rzecznik prasowy firmy Matay"
Có? niby jest k?amstwem?
To co Panowie z Mataya napisali?cie w swoich o?wiadczeniach. Panowie, jak wida?, w ogóle nie widzicie ró?nicy pomi?dzy prawd? a k?amstwem.
Odpowiedz na ten komentarz
 [4947] Pisanie po ?mietanie
  2001-06-06 o godz. 18:26:18 Grzegorz Juraszek odpowiada na #4943
  Wysłany z *.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl via ---
W o?wiadczeniu nie by?o ani s?owa o rozmowie na temat AmiPCI.
Kolejne k?amstwo.
To by? mój komentarz do o?wiadczenia (jest jeszcze komentarz Grzegorza Kraszewskiego). Je?li si? Pan tak upiera, to prosz? bardzo - pisa?em o AmiPCI i pomyli?em si? co do jego zainteresowania ze strony Elboxu, za co przepraszam. A teraz czekamy na przeprosiny Elboxu odno?nie pomówie? o kradzie?...
To co Panowie z Mataya napisali?cie w swoich o?wiadczeniach. Panowie, jak wida?, w ogóle nie widzicie ró?nicy pomi?dzy prawd? a k?amstwem.
...których, prawd? mówi?c, z ust tak ma?o kulturalnej i niewybrednej osoby nie ma si? co spodziewa?. Sko?czy?em.
Odpowiedz na ten komentarz
 [5031] konfrontacja ???
  2001-06-10 o godz. 01:14:44 Ksimon odpowiada na #4947
  Wysłany z *.task.gda.pl via ---
dyskusja, ktora tu ma miejsce nie prowadzi chyba w dobrym kierunku... atmosfera robi sie coraz bardziej gesta, a przez gaszcz wzajemnych pomowien coraz trudniej pomiarkowac, ktora ze stron mowi prawde (byc moze po czesci obie ?)... Czyz nie najlepszym rozwiazaniem bylaby bezposrednia konfrontacja produktow ? jesli zadna ze stron nie ma nic na sumieniu, porownanie obu kart/sterownikow w obecnosci przedstawicieli obu firm i bezstronnych swiadkow byloby uzaleznione wylacznie od dobrej woli obu stron, a pozwoliloby na udzielenie jednoznacznej odpowiedzi w niniejszej kwestii... chyba, ze dyskusja, ktora tu sie odbywa jest jedynie przedziwna forma promocji obu firm i ich produktow ?!? Moze nikomu tak naprawde nie zalezy na prawdzie, a jedynie na generowaniu "sztucznego tloku" - zamieszania wokol calej sprawy ??? tak czy owak MY -obserwatorzy calego zajscia toniemy w tej chwili w bagnie niejasnych insynuacji, pomowien i nie spojnych wypowiedzi bedacych chyba wynikiem panujacej obecnie w Polsce mody na dezinformacje spoleczenstwa...
Odpowiedz na ten komentarz
 [5002] Dzika rozkosz
  2001-06-09 o godz. 04:31:03 Piotr Lis odpowiada na #4943
  Wysłany z *.przemysl.sdi.tpnet.pl via ---
Nie "zosta?y napisane", tylko s? w?a?nie pisane.
Zosta?y. Nawet w tej chwili u?ywam ich odpisuj?c na Pana g?upie komentarze...
Z dzika rozkosza przeczytalbym jakas celna riposte pana z Elboxu.
Odpowiedz na ten komentarz
 [5036] ELBOX - Stosunek do klienta - Polski realizm
  2001-06-10 o godz. 14:24:12 Mariusz Litwi?czuk odpowiada na njusa
  Wysłany z *.prz.rzeszow.pl via ---
Witam. Od niespe?na miesi?ca jestem posiadaczem rozbudowanego PC-ta. Co przepe?ni?o czar? goryczy i spowodowa?o przej?cie na stron?
ODWIECZNEGO WROGA
??? Otó? polska
firma
Elbox. Kupi?em u nich co? co si? nazywa
Kontroler Fast-Ata-2-Eide-Gold
i bardzo tego ?a?uj? - przy zakupie pewien
mi?y pan
zapewnia? mnie. i? kontroler dzia?a bez zarzutu. Rzeczywisto?? okaza?a si? ca?kiem inna - po pod??czeniu nagrywarki, która bez kontrolera dzia?a (przepraszam za s?ownictwo) zajebi?cie, pomijaj?c oczywi?cie wy?sze pr?dko?ci, gdy? nie wyrabia si? z pr?dko?ci?, to pod??czona do Fast-Ata dostaje bia?ej gor?czki - 80-95% (albo i wi?cej) CDR-ów pada przy nagrywaniu wi?cej jak jednego tracka (TAO) - w wypadku nagrywania p?ytki Audio nie da si? jej nagra? gdy? opró?ni si? bufor (mia?em A1200 040/40, 32 MB ram) w nagrywarce. która nie potrafi odnale?? w?a?ciwej ?cie?ki.
Odpowiedz na ten komentarz
 [5148] support@elbox.com.pl zaprasza
  2001-06-13 o godz. 19:48:03 Darek Smietana / ELBOX odpowiada na #5036
  Wysłany z *.krakow.sdi.tpnet.pl via ---
Kupi?em u nich co? co si? nazywa Kontroler Fast-Ata-2-Eide-Gold i bardzo tego ?a?uj? - przy zakupie pewien mi?y pan zapewnia? mnie. i? kontroler dzia?a bez zarzutu. Rzeczywisto?? okaza?a si? ca?kiem inna - po pod??czeniu nagrywarki, która bez kontrolera dzia?a (przepraszam za s?ownictwo) zajebi?cie, pomijaj?c oczywi?cie wy?sze pr?dko?ci, gdy? nie wyrabia si? z pr?dko?ci?, to pod??czona do Fast-Ata dostaje bia?ej gor?czki - 80-95% (albo i wi?cej) CDR-ów pada przy nagrywaniu wi?cej jak jednego tracka (TAO) - w wypadku nagrywania p?ytki Audio nie da si? jej nagra? gdy? opró?ni si? bufor (mia?em A1200 040/40, 32 MB ram) w nagrywarce. która nie potrafi odnale?? w?a?ciwej ?cie?ki.
Jak si? zmienia konfiguracj? hardware'u, to z regu?y nale?y odpowiednio skonfigurowa? u?ywany software. W tym przypadku program do nagrywania p?ytek (np. MakeCD lub BurnIt).

Mo?e zamiast kupowa? PC-ta nale?a?o wys?a? e-mail do naszego supportu w tej sprawie lub e-mail do sprzedawcy software'u do nagrywania p?ytek?

Jedyny e-mail jaki otrzymali?my od Pana, to subskrypcja driverów:

-------- Original Message --------
Subject: suscribe ATA3.driver
Date: Fri, 2 Feb 2001 19:25:38 +0100 (CET)
Odpowiedz na ten komentarz
 [5170] zapraszam Apnie Darku na muffin@taski.com.pl
  2001-06-14 o godz. 22:40:36 Daniel Filipczak (Muffin/Taski odpowiada na #5148
  Wysłany z *.man.bialystok.pl via ---
I po co sie meczyc skoro to jest automatyczny reirect na /dev/null@elbox.com. Po co tam pisac? Zawsze szybciej i taniej wyslac do >NIL:.

Aby pan nie przegapil to polecam wyzej moj post do Pana o tytule "moze ja tez jesem szwagrem Kraszewskiego"

Ja zapraszam Pana na muffin@taski.com.pl :)

Odpowiedz na ten komentarz
 Ankieta
  ravek, 2005-05-14
Czy komputery MicroA1 i Pegasos mo?na uzna? jako nowe Amigi?
Tak
To wprowadzanie klientów w b??d! Protestuj?!
Prosz? o usuni?cie mojego konta z tego portalu
Głosów: 3517    Pokaż wyniki i komentarze
Poprzednie ankiety
Zaproponuj ankietę
 Komentarzy: 38Dodaj
 Reklama
Reklamuj sie w naszym serwisie
 Features
Gielda
Stats
RDF   Statystyki
 Ofcoskop
Włącz Ofcoskop
  Artykuły
Poczynając od 2004-11-11 07:04:14
1.Symphony 2004 po bitwie (65)
2.List Felixa Schwarza do społeczności amigowej (6)
3.Pegasos na poligonie (152)
4.Rozmowa z Maciejem Binkiem - prezesem firmy Elbox Computer (98)
5.Amiga Meeting 2002 - raport pisany na kolanie (203)
6.Oświadczenie firm eFUNZINe, Matay i X-Soft (43)
7.Krzyż na drogę (121)
8.Pospolite ruszenie, czyli robimy portala (66)
Napisałem coś fajnego
  H0t t0kZ
Gorące tematy!
  Starocie
Poczynając od 2005-02-09 23:00:43
16.Ambient 1.41 (6)
17.SimpleMail 0.25 (4)
18.ShowGirls - nowa wersja (2)
19.OS4Emu 1.6 (0)
20.Scalos dla Morphosa (0)
21.MorphOS Printer-Fix (5)
22.Linux dla... lesbijek (1)
23.Amiga Dev Contest (17)
24.Kolejne spotkanie AUG (5)
25.The free MorphOS desktop (2)
26.Apple zwieksza zyski (14)
27.Czwartkowe spotkanie AUG Łódź (25)
28.Dotarły! (4)
29.Nowe oblicze eFUNZINe.com (38)
30.Powinszowanie (5)
Więcej
 Szukaj w a.c.p.

Treść
Temat
Autor
Data
Kurde, nie umiem!
 Hot links
Amiga-News.de
Amiga.org
ANN
CyberGraphX
Moo Bunny
MorphOS
MorphOS-news.de
PPA
Scena A.
W.F.M.H.
Wrong Planet

Nowości | Dodaj nowość | Software | Odsyłacze | Pomoc | Za udział wzięli | Napisz do nas